Skip to main content

Jak przebiega procedura badania zdolności ochronnej znaku?

 

Prace przygotowawcze

Chcesz skutecznie ochronić swój znak towarowy? Zanim to się stanie, czeka cię przeprowadzenie badania czystości znaku. Brzmi enigmatycznie? Bez obaw, to absolutnie standardowa procedura. Celem tychże czynności jest znalezienie ewentualnych przeszkód stojących na drodze do uzyskania prawa ochrony znaku. Podczas badania sprawdzane są trzy grupy znaków towarowych chronionych na terenie Polski: znaki towarowe Polskie, znaki towarowe Unii Europejskiej i znaki towarowe z rejestracji międzynarodowej wyznaczone na Polskę lub UE.

 

Możliwe komplikacje

Dlaczego badanie czystości znaku jest tak ważne? Ponieważ ominięcie tego kroku może spowodować dwojakie konsekwencje. Po pierwsze, grozi nam sytuacja, w której znakowi odmówione zostanie prawo ochronne. Drugą przeszkodą, na którą będziemy mogli się natknąć, zgłaszając nieprzebadany znak do ochrony, będzie sprzeciw ze strony posiadacza znaku bądź to identycznego z naszym, bądź też cechującego się wysokim stopniem podobieństwa.

 

Co przedsiębiorca może stracić?

To, co dla każdego przedsiębiorcy jest najcenniejsze: czas i pieniądze. Konieczność zmiany znaków towarowych może bowiem wiązać się z realnymi stratami finansowymi (np. w związku z nakazem wycofania z obrotu produktów opatrzonych niewłaściwym znakiem).

 

Dlaczego warto powierzyć tę czynność profesjonalistom?

Ponieważ osoby takie, z racji ugruntowanej wiedzy oraz stojącego za nimi doświadczenia, są w stanie wykonać wszystkie czynności związane z daną procedurą o wiele szybciej, a co za tym idzie – również znacząco taniej.

 

Specjalistyczna firma doskonale wie, w jakich bazach należy prowadzić poszukiwania, by zyskać stuprocentową pewność co do czystości znaku. Co więcej, jest w stanie przeprowadzić szczegółowe analizy językowe, które uchronią przedsiębiorcę przed sięgnięciem po znak mający np. pejoratywne znaczenie wśród mieszkańców innych krajów i kręgów kulturowych.

 

Jak zastrzec nazwę i logo produktu?

 

Zdrowa konkurencja jest dobra, a nawet pożądana. Niestety, również w twojej branży zdarzają się przedsiębiorcy, którzy za nic mają sobie uczciwość i jasne zasady gry. Dowiedz się, jak od strony prawnej zabezpieczyć swój produkt i dzięki temu skuteczniej odpierać ataki konkurencji. Zobacz więcej

Jak zastrzec nazwę i logo firmy?

 

Czy wiesz, że nie zawsze masz prawa do swojej marki? Nawet jeśli posiadasz dokumenty takie jak wpis do KRS lub CEIDG, warto zarejestrować znak towarowy. Co daje taka rejestracja? Skutecznie zabezpiecza twoje prawa, a w dalszej perspektywie, pozwala ci budować tzw. wartość niematerialną firmy. Co jeszcze musisz wiedzieć?

Jak dostosować znak do rejestracji?

 

Czy każdy znak można zarejestrować? Okazuje się, że zastrzeżenie niektórych propozycji może być trudne lub wręcz zupełnie niemożliwe. Co należy wówczas z takim znakiem zrobić? Odpowiedź jest prosta: zmodyfikować lub stworzyć nowy. Jak do tego podejść?

Jak monitorować swój znak towarowy?

 

W kwietniu 2016 roku weszły w życie nowe zasady dotyczące ochrony znaków towarowych. Od tej pory to przedsiębiorca ma obowiązek zapobiegać rejestracji konkurencyjnych znaków. Co gorsza, ma jedynie 3 miesiące na wniesienie sprzeciwu. Co jeszcze musisz wiedzieć o monitoringu znaków towarowych? Dowiedz się więcej…

Godziny otwarcia

 
Jesteśmy do Państwa dyspozycji
od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 18:00.
Uprzejmie prosimy o wcześniejsze telefoniczne
bądź mailowe umówienie spotkania.

Jeśli masz pytania,
zadzwoń lub napisz do nas

 

mobile: +48 512 434 989
e-mail: biuro(at)dnastudio.pl