Dlaczego warto zastrzec nazwę oraz logo swojego produktu?

 

Co daje zastrzeżenie nazwy i logo produktu?

Mówiąc kolokwialnie, przedsiębiorca dysponujący zastrzeżonymi znakami (nazwą i logo produktu) może spać spokojnie. Posiada bowiem wyłączne prawo do używania tychże znaków na rynku. Może w pełni legalnie stosować symbol ®, a tym samym podnosić wartość produktu w oczach klientów i kontrahentów. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest fakt, iż zastrzeżone znaki mogą również podlegać sprzedaży lub licencjonowaniu, a także być elementem wyodrębiającym markę produktową ze struktury przedsiębiorstwa.

 

Jakie są konsekwencje braku zastrzeżenia?

Najkrócej rzecz biorąc – mogą być bolesne dla kieszeni przedsiębiorcy. Brak zastrzeżenia to realne ryzyko przejęcia (zastrzeżenia) znaku przez konkurencję, a co za tym idzie – utrata prawnej ochrony jednego z żywotnych interesów przedsiębiorstwa. Co więcej, niezastrzeżone znaki produktu, podobnie jak jest to w przypadku logo i nazwy firmy, nie mogą podlegać obrotowi ani licencjonowaniu. 

 

Czym jest i co zabezpiecza świadectwo ochronne znaku?

Świadectwo ochronne znaku to najlepsze zabezpieczenie znaku towarowego. Dokument ten jest wydawany przez urząd patentowy. Sam w sobie jest dowodem prawa przedsiębiorcy do posługiwania się danym znakiem towarowym. Warto sprecyzować, że nie chodzi tu jedynie o nazwę i logo produktu, lecz także o przypisaną często do produktu (marki) domenę internetową.

 

Najważniejszy argument przemawiający za świadectwem ochronnym znaku

Przydatność posiadania świadectwa ochronnego znaku widać najwyraźniej w sytuacjach, w których przedsiębiorca musi stawić czoła nieuczciwej konkurencji wytwarzającej podróbki jego produktów lub usług. Świadectwo takie będzie dla sądu wystarczająco silnym argumentem przeciwko firmie trudniącej się przestępczym procederem.

 

Dlaczego warto powierzyć tę czynność profesjonalistom?

Ponieważ specjalistyczne firmy mogą pochwalić się zarówno aktualną wiedzą w tym zakresie, jak i niezbędnym doświadczeniem. Te dwa elementy przekładają się z kolei na profesjonalizm działania. Firmy takie pomagają skompletować dokumentację zgłoszeniową, a dzięki dostarczonych przez nie informacjom, cała procedura może przebiegać bez najmniejszych zakłóceń.

 

Jak zbadać, czy znak może być chroniony?

 

Zanim zgłosisz swój znak towarowy do ochrony, konieczne będą badania, które potwierdzą, czy nie ma żadnych przeszkód w objęciu go prawem ochronnym. Jak wygląda i na czym polega takie badanie? Dowiedz się więcej…

 

Jak zastrzec nazwę i logo firmy?

 

Czy wiesz, że nie zawsze masz prawa do swojej marki? Nawet jeśli posiadasz dokumenty takie jak wpis do KRS lub CEIDG, warto zarejestrować znak towarowy. Co daje taka rejestracja? Skutecznie zabezpiecza twoje prawa, a w dalszej perspektywie, pozwala ci budować tzw. wartość niematerialną firmy. Co jeszcze musisz wiedzieć?

Jak dostosować znak do rejestracji?

 

Czy każdy znak można zarejestrować? Okazuje się, że zastrzeżenie niektórych propozycji może być trudne lub wręcz zupełnie niemożliwe. Co należy wówczas z takim znakiem zrobić? Odpowiedź jest prosta: zmodyfikować lub stworzyć nowy. Jak do tego podejść?

Jak monitorować swój znak towarowy?

 

W kwietniu 2016 roku weszły w życie nowe zasady dotyczące ochrony znaków towarowych. Od tej pory to przedsiębiorca ma obowiązek zapobiegać rejestracji konkurencyjnych znaków. Co gorsza, ma jedynie 3 miesiące na wniesienie sprzeciwu. Co jeszcze musisz wiedzieć o monitoringu znaków towarowych? Dowiedz się więcej…

Jeśli masz pytania,
zadzwoń lub napisz do nas.

 

tel.mobile +48 512 434 989
e-mail: biuro(at)dnastudio.pl