Dlaczego warto zastrzec nazwę oraz logo swojej firmy?

 

Co daje zastrzeżona nazwa i logo firmy?

Zastrzeżenie tych dwóch elementów daje to, o czym marzy każdy, kto prowadzi firmę: absolutny spokój i uzasadnione poczucie bezpieczeństwa. Przedsiębiorca dysponujący zastrzeżonymi znakami (nazwą i logo) posiada bowiem wyłączne prawo do używania ich na rynku. Może stosować symbol ®, a tym samym podnosić wartość firmy w oczach klientów i kontrahentów. Dodatkowym bonusem jest fakt, iż zastrzeżone znaki mogą również podlegać sprzedaży lub licencjonowaniu.

 

Jakie mogą być skutki braku zastrzeżenia nazwy i logo?

Najkrócej rzecz ujmując – opłakane i nie do pozazdroszczenia. Przede wszystkim przedsiębiorca każdego dnia ryzykuje, że jego znaki zostaną zastrzeżone przez konkurencję, co w dalszej perspektywie sprawi, że związane z tym jego interesy nie będą podlegać ochronie prawnej. Znaki niezastrzeżone nie będą również mogły podlegać obrotowi ani licencjonowaniu.

 

Co to jest świadectwo ochronne znaku?

Świadectwo ochronne znaku to specjalistyczny dokument wydawany przez urząd patentowy. Stanowi niepodważalny dowód prawa przedsiębiorcy do posługiwania się danym znakiem towarowym. Mowa tu nie tylko o nazwie i logo, lecz także o domenie internetowej, czyli elemencie, bez którego trudno wyobrazić sobie sprawne funkcjonowanie współczesnej firmy.

 

Praktyczne zastosowanie świadectwa ochronnego znaku

Moc płynąca z posiadania świadectwa ochronnego znaku ujawnia się najwyraźniej w sytuacjach, w których przedsiębiorca zmaga się z nieuczciwą konkurencją wytwarzającą podróbki jego produktów lub usług. Świadectwo takie będzie dla sądu wystarczającym argumentem przeciwko firmie dopuszczającej się przestępczego procederu.

 

Dlaczego warto powierzyć tę czynność profesjonalistom?

Za wyborem specjalistycznej firmy przemawiają wiedza i doświadczenie, które przekładają się na szybkość i bezbłędność działania. Osoby takie są pomocne podczas prac nad kompletowaniem dokumentacji zgłoszeniowej, a także służą informacjami, dzięki którym cała procedura przebiega bez zakłóceń.

 

Jak zastrzec nazwę i logo produktu?

 

Zdrowa konkurencja jest dobra, a nawet pożądana. Niestety, również w twojej branży zdarzają się przedsiębiorcy, którzy za nic mają sobie uczciwość i jasne zasady gry. Dowiedz się, jak od strony prawnej zabezpieczyć swój produkt i dzięki temu skuteczniej odpierać ataki konkurencji. Zobacz więcej

Jak zbadać, czy znak może być chroniony?

 

Zanim zgłosisz swój znak towarowy do ochrony, konieczne będą badania, które potwierdzą, czy nie ma żadnych przeszkód w objęciu go prawem ochronnym. Jak wygląda i na czym polega takie badanie? Dowiedz się więcej…

Jak dostosować znak do rejestracji?

 

Czy każdy znak można zarejestrować? Okazuje się, że zastrzeżenie niektórych propozycji może być trudne lub wręcz zupełnie niemożliwe. Co należy wówczas z takim znakiem zrobić? Odpowiedź jest prosta: zmodyfikować lub stworzyć nowy. Jak do tego podejść?

Jak monitorować swój znak towarowy?

 

W kwietniu 2016 roku weszły w życie nowe zasady dotyczące ochrony znaków towarowych. Od tej pory to przedsiębiorca ma obowiązek zapobiegać rejestracji konkurencyjnych znaków. Co gorsza, ma jedynie 3 miesiące na wniesienie sprzeciwu. Co jeszcze musisz wiedzieć o monitoringu znaków towarowych? Dowiedz się więcej…

Godziny otwarcia

 
Jesteśmy do Państwa dyspozycji
od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 18:00.
Uprzejmie prosimy o wcześniejsze telefoniczne
bądź mailowe umówienie spotkania.

Jeśli masz pytania,
zadzwoń lub napisz do nas

 

mobile: +48 512 434 989
e-mail: biuro(at)dnastudio.pl