Monitorowanie znaku towarowego
Monitorowanie informacji o marce, dzięki dostępności specjalistycznych narzędzi, jest w dzisiejszych czasach czymś zupełnie naturalnym. Równie istotne jest jednak śledzenie pojawiających się na rynku znaków towarowych, które mogą być podobne lub wręcz identyczne do tych, które są już zarejestrowane.
Co zmieniło się w kwietniu 2016 roku?
Od tego momentu to na przedsiębiorcę został przeniesiony obowiązek monitorowania znaków towarowych, a konkretnie – zgłaszanie swojego sprzeciwu odnośnie nowo rejestrowanych znaków, co do których istnieje obawa, że są one zbliżone lub wręcz identyczne z jego znakiem. Warto podkreślić, że sprzeciw ten musi być wniesiony w terminie do trzech miesięcy od daty ukazania się informacji o znaku w Biuletynie Urzędu Patentowego.
Dlaczego warto monitorować swoje znaki towarowe?
Ponieważ to doskonały sposób na ochronę praw przedsiębiorcy, a tym samym na blokowanie ruchu konkurencji, która mniej lub bardziej świadomie może działać w tej sferze na naszą szkodę. Po upływie wspomnianych wyżej trzech miesięcy przedsiębiorca może co prawda dochodzić swoich praw przed sądami powszechnymi, lecz jest to procedura zarówno rozciągnięta w czasie i niejednokrotnie kosztowna.
Dlaczego warto powierzyć monitoring profesjonalistom?
Specjalistyczne firmy prowadzą stałą obserwację danego znaku lub grupy znaków, regularnie raportując zleceniodawcy o wynikach monitoringu. Delegując ten zakres czynności firmie zewnętrznej, przedsiębiorca zyskuje czas, który może przeznaczyć na realizację strategicznych celów swojej firmy.