Jak dostosować znak do rejestracji?

 

Co zrobić, jeśli pojawią się problemy z zastrzeżeniem znaku towarowego?

Bywają sytuacje, kiedy podczas próby zastrzeżenia znaku towarowego napotykamy na różnego rodzaju problemy. Przeszkodą może być istnienie znaku bliźniaczo podobnego do naszego albo też znaku zawierającego elementy zbieżne w różnych warstwach (słownej, graficznej itp.).
Konieczne staje się wówczas dostosowanie znaku do rejestracji. Akcja ta wymaga jednak sporej zręczności. Istnieje bowiem realne ryzyko kolizji z innymi znakami, a w dalszej perspektywie do wprowadzenia konsumentów w błąd.

 

Rebranding marki

Głównym celem operacji dostosowującej znak do rejestracji, czyli rebrandingu, jest połączenie trzech (często sprzecznych) elementów:
– zachowania dotychczasowych funkcji marketingowych znaku
– wypracowania unikalności znaku
– poruszania się w granicach obowiązującego prawa

 

Dlaczego warto powierzyć tę czynność profesjonalistom?

Dostosowanie znaku do rejestracji wymaga sporych umiejętności oraz znajomości obowiązujących przepisów prawnych. Firmy zajmujące się profesjonalnie tego rodzaju działalnością, potrafią sprostać wyzwaniom takim jak stworzenie nowego znaku, który będzie spełniał pokładane w nim cele.

 

Jak zastrzec nazwę i logo produktu?

 

Zdrowa konkurencja jest dobra, a nawet pożądana. Niestety, również w twojej branży zdarzają się przedsiębiorcy, którzy za nic mają sobie uczciwość i jasne zasady gry. Dowiedz się, jak od strony prawnej zabezpieczyć swój produkt i dzięki temu skuteczniej odpierać ataki konkurencji. Zobacz więcej

Jak zastrzec nazwę i logo firmy?

 

Czy wiesz, że nie zawsze masz prawa do swojej marki? Nawet jeśli posiadasz dokumenty takie jak wpis do KRS lub CEIDG, warto zarejestrować znak towarowy. Co daje taka rejestracja? Skutecznie zabezpiecza twoje prawa, a w dalszej perspektywie, pozwala ci budować tzw. wartość niematerialną firmy. Co jeszcze musisz wiedzieć?

Jak zbadać, czy znak może być chroniony?

 

Zanim zgłosisz swój znak towarowy do ochrony, konieczne będą badania, które potwierdzą, czy nie ma żadnych przeszkód w objęciu go prawem ochronnym. Jak wygląda i na czym polega takie badanie? Dowiedz się więcej…

Jak monitorować swój znak towarowy?

 

W kwietniu 2016 roku weszły w życie nowe zasady dotyczące ochrony znaków towarowych. Od tej pory to przedsiębiorca ma obowiązek zapobiegać rejestracji konkurencyjnych znaków. Co gorsza, ma jedynie 3 miesiące na wniesienie sprzeciwu. Co jeszcze musisz wiedzieć o monitoringu znaków towarowych? Dowiedz się więcej…

Godziny otwarcia

 
Jesteśmy do Państwa dyspozycji
od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 18:00.
Uprzejmie prosimy o wcześniejsze telefoniczne
bądź mailowe umówienie spotkania.

Jeśli masz pytania,
zadzwoń lub napisz do nas

 

mobile: +48 512 434 989
e-mail: biuro(at)dnastudio.pl