Jak dostosować znak do rejestracji?
Co zrobić, jeśli pojawią się problemy z zastrzeżeniem znaku towarowego?
Bywają sytuacje, kiedy podczas próby zastrzeżenia znaku towarowego napotykamy na różnego rodzaju problemy. Przeszkodą może być istnienie znaku bliźniaczo podobnego do naszego albo też znaku zawierającego elementy zbieżne w różnych warstwach (słownej, graficznej itp.).
Konieczne staje się wówczas dostosowanie znaku do rejestracji. Akcja ta wymaga jednak sporej zręczności. Istnieje bowiem realne ryzyko kolizji z innymi znakami, a w dalszej perspektywie do wprowadzenia konsumentów w błąd.
Rebranding marki
Głównym celem operacji dostosowującej znak do rejestracji, czyli rebrandingu, jest połączenie trzech (często sprzecznych) elementów:
– zachowania dotychczasowych funkcji marketingowych znaku
– wypracowania unikalności znaku
– poruszania się w granicach obowiązującego prawa
Dlaczego warto powierzyć tę czynność profesjonalistom?
Dostosowanie znaku do rejestracji wymaga sporych umiejętności oraz znajomości obowiązujących przepisów prawnych. Firmy zajmujące się profesjonalnie tego rodzaju działalnością, potrafią sprostać wyzwaniom takim jak stworzenie nowego znaku, który będzie spełniał pokładane w nim cele.